Servis
Objednať sa na servis
Jazda
Testovacia jazda
Akcie
Aktuálne akcie

Novinky HYUNDAI ~ Hyundai Motorsport odchádza zo Švédska ľutujúc nevyužité príležitosti

14.02.2017 Novinky HYUNDAI

Hyundai Motorsport odchádza zo Švédska ľutujúc nevyužité príležitosti

  • Hyundai Motorsport dokončil Rally Sweden, druhé podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach 2017 FIA World Rally Championship (WRC) na štvrtom mieste
  • Po druhý raz za sebou sa ako najúspešnejší jazdec Hyundai Shell Mobis World Rally Team umiestnil Dani Sordo, keď tím stratil šancu na víťazstvo
  • Po havárii na prvej pozícii v sobotu večer Thierry Neuville zachránil tri body v nedeľnej Power Stage. Hayden Paddon vybojoval jeden bod v Power Stage.

Torsby, Švédsko

Hyundai Motorsport dokončil druhé podujatie majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach 2017 FIA World Rally Championship (WRC) na štvrtom mieste, o ktoré sa zaslúžil Dani Sordo a ziskom bodov v Power Stage, ktoré vybojovali Thierry Neuville a Hayden Paddon.

Tím štartoval v nedeľu s vedomím, že opäť prepásol príležitosť dosiahnuť víťazstvo s vysoko konkurencieschopným automobilom i20 Coupe WRC. No to bola jasná výzva pre všetkých členov tímu pokúsiť sa zachrániť maximum z náročného víkendu.

Nedeľné dopoludňajšie tri rýchlostné skúšky zahŕňali opakovaný prejazd cez rýchlostnú skúšku Likenäs, dlhú 21,19 km, po ktorej nasledovala Torsby Power Stage, dlhá 16,43 km. Rýchlostná skúška Torsby sa išla po prvý raz už v piatok popoludní za tmy. Piloti Hyundai Shell Mobis World Rally Team sa sústredili na dokončenie súťaže v pozitívnom duchu, pretože záverečná rýchlostná skúška poskytovala možnosť získať ešte niekoľko cenných bodov.

Poznámky posádok: Sordo/Martí (Hyundai i20 Coupe WRC so štartovným číslom 6)

Španielska posádka Dani Sordo a Marc Martí mala príliš veľký odstup od umiestnenie na stupienkoch víťazov, preto sa v nedeľu sústredila na udržanie štvrtého miesta. Po víťazstve v rýchlostnej skúške v sobotu večer využila príležitosť dosiahnuť čas v top-three v úvodnom prejazde rýchlostnou skúškou Likenäs. Síce nevybojovala nijaké body v Power Stage ale napriek tomu dosiahla svoj cieľ a zväčšila náskok pred posádkou na piatom mieste (Craig Breen).

Sordo povedal: „Veľmi som si vychutnával túto súťaž s niekoľkými veľmi rýchlymi a dych vyrážajúcimi rýchlostnými skúškami. Boli sme si vedomí, že našim cieľom pre nedeľné dopoludnie je udržať štvrté miesto a získať dôležité body do hodnotenia značiek, preto sme jazdili opatrne. Tieto rýchlostné skúšky vo Švédsku sú zákerné a šmykľavé, preto sme museli dávať pozor aby sme neurobili nijakú chybu. Je potešením jazdiť s automobilom Hyundai i20 Coupe WRC, ktorý je veľmi konkurencieschopný a rýchly. Musíme si udržať konzistentnosť z Monte-Carlo a Švédska a nadviazať na ňu v Mexiku, kde chcem zabojovať o miesto na stupienkoch víťazov.“

Poznámky posádok: Paddon/Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC so štartovným číslom 4)

Novozélandská posádka Hayden Paddon a John Kennard využila nedeľné rýchlostné skúšky na lepšie zoznámenie sa s automobilom Hyundai i20 Coupe WRC. Po problémoch v piatok a sobotu, nebola schopná dosiahnuť správny rytmus, preto sa v nedeľu pokúsila vyskúšať niektoré nové idey a posilniť si sebavedomie. Vo všetkých troch záverečných rýchlostných skúškach sa umiestnila v top-five, čo dokumentuje jasné zlepšenie a odmenou za jej úsilie bol bod z Power Stage.

Hayden Paddon povedal: „Určite to nebol ľahký víkend ale záver nám pripadal ako uvoľnenie tlaku. Všetko nám neklaplo na 100 %, no v nedeľu dopoludnia sme sa pokúsili vyskúšať niektoré veci a ukázalo sa, že sa z nich môžeme poučiť pre budúce súťaže. V Power Stage sme nasadili vyššie tempo a odmenou nám bolo niekoľko bodov do celkového skóre majstrovstiev. Som spokojný s automobilom a so smerom, ktorým sa uberáme aj keď sme boli raz hore a raz dolu.“

Poznámky posádok: Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC so štartovným číslom 5)

Thierry Neuville a jeho spolujazdec Nicolas Gilsoul sa museli vyrovnať s veľkým sklamaním v sobotu večer, kedy ich havária v poslednej super–špeciálnej rýchlostnej skúške na okruhu pripravila o vedenie v súťaži so suverénnym náskokom 43 sekúnd. Potom sa už sústredili iba na získanie bodov v Power Stage. V úvodných nedeľných rýchlostných skúškach belgická posádka šetrila pneumatiky aby mohla vyštartovať s plným nasadením do záverečnej rýchlostnej skúšky Torsby. Napriek vynikajúcemu času sa pred Belgičanmi umiestnil úradujúci majster sveta Sébastien Ogier a neskorší víťaz súťaže Jari-Matti Latvala, no aj tak vybojovali tri dôležité body.

Neuville povedal: „V záverečnej rýchlostnej skúške sme zo seba vydali všetko, no aj tak sme vybojovali iba tri body namiesto očakávaných piatich. Bolo to veľmi tesné finále, keď sa prvé tri posádky umiestnili v rozpätí 1,5 sekundy. Celkový výsledok je samozrejme frustrujúci. Som sklamaný, že sme kvôli malej jazdeckej chybe v sobotu stratili vedenie v súťaži. Bola to ďalšia havária s veľkými dôsledkami pre majstrovstvo. Som si istý, že náš prístup k tejto rely bol správny až po naše nešťastie. No náš potenciál je jasný a musíme sa sústrediť na pozitívne naladenie do budúcnosti.“

Skladanie kúskov

Nebol to taký štart do sezóny 2017 aký tím Hyundai Motorsport očakával, no pritom ukázal potenciál nového automobilu Hyundai i20 Coupe WRC. Šesť ďalších víťazstiev v rýchlostných skúškach vo Švédsku nadväzujúcich na sedem z Monte-Carlo, dokumentuje, že tím je v najlepšej výkonnostnej forme vo svojej histórii, aj keď sa to zatiaľ nepremietlo do výsledkov.

Šéf tímu Michel Nandan povedal: „Som si istý, že budeme spomínať na tieto dve úvodné podujatia sezóny ako na súťaže, ktoré budovali charakter nášho tímu. Neexistujú veci ako zaručené výsledky takže sme pracovali dvojnásobne tvrdo aby sme predviedli, čo dokážeme. Máme posádky, ktoré všetky ukázali svoje schopnosti bojovať o víťazstvá v rýchlostných skúškach, máme automobil Hyundai i20 Coupe WRC, ktorý demonštroval svoj potenciál vyhrať podujatie WRC a máme aj bojovného ducha, ktorý je potrebný pre úspech. Kúsky skladačky teda máme, potrebujeme len aby sa k nám vrátilo šťastie  – dúfajme že sa to stane v Mexiku. V mene každého člena tímu Hyundai Motorsport chcem čo najúprimnejšie poblahoželať Toyote k historickému víťazstvu tento víkend. Po dvoch podujatiach je jedna vec istá, WRC je vo vynikajúcej forme s množstvom súbojov. To je jediná skutočne pozitívna vec, ktorú si odnášame zo Švédska.“

Ďalšia súťaž

Ďalšia súťaž majstrovstiev sveta 2017 bude Rally Mexico v dňoch 9.-12. marca 2017. Scéna, na ktorej sa Hyundai Motorsport po prvý raz umiestnil na stupienkoch víťazov v roku 2014, poskytuje šťastné spomienky keď sa tím snaží odpútať od dvoch výsledkov prinášajúcich sklamanie.

 

Celkové poradie – Rally Sweden

 1.        J. M. Latvala    M. Anttila         Toyota Yaris WRC           2:36:03.6

 2.        O. Tanak          M. Jarveoja      Ford Fiesta WRC                   +29.2

 3.        S. Ogier           J. Ingrassia       Ford Fiesta WRC                   +59.5

 4.        D. Sordo          M. Martí           Hyundai i20 Coupe WRC   +2:11.5

 5.        C. Breen          S. Martin          Citroën C3 WRC                 +2:51.2

 6.        E. Evans          D. Barritt          Ford Fiesta WRC                +5:26.6

 7.        H. Paddon       J. Kennard      Hyundai i20 Coupe WRC   +5:31.2

 8.        S. Lefebvre      G. Moreau       Citroën C3 WRC                 +7:14.7

 9.        P. Tidemand   J. Andersson    Škoda Fabia R5                             +9:11.1

10.       T. Suninen      M. Markkula     Ford Fiesta R5                 +10:02.9

11.       O.C. Veiby       S. Skjaermoen Škoda Fabia R5                           +10:18.5

12.       K. Meeke         P. Nagle          Citroën C3 WRC               +10:28.7

15.       T. Neuville       N. Gilsoul        Hyundai i20 Coupe WRC +11:31.5

 


2017 FIA World Rally Championship hodnotenie jazdcov

po dvoch podujatiach

1.         J.M. Latvala     48

2.         S. Ogier           44

3.         O. Tanak          33

4.         D. Sordo          25

5.         C. Breen          20

6.         E. Evans          18

7.         S. Lefebvre      10

8.         T. Neuville       8

9.         H. Paddon       7

 

2017 FIA World Rally Championship hodnotenie výrobcov

po dvoch podujatiach

1.         M-Sport World Rally Team                              73

2.         Toyota Gazoo Racing WRC                             53

3.         Hyundai Motorsport                                        40

4.         Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team    26

 

Všetky výsledky podliehajú oficiálnemu potvrdeniu FIA.


 

 

Hyundai Motorsport GmbH

Spoločnosť Hyundai Motorsport GmbH, založená 19. decembra 2012, je zodpovedná za globálne aktivity značky Hyundai v oblasti automobilového športu a primárne za program Majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach WRC (World Rally Championship). Sídli v Alzenau neďaleko Frankfurtu nad Mohanom v Nemecku. V roku 2014 absolvovala svoju debutovú sezónu v šampionáte FIA World Rally Championship s tímom špecialistov a úplne novým automobilom Hyundai i20 WRC. Tím vo svojom prvom roku zanechal silný dojem, keď vybojoval miesta na stupienkoch víťazov v Mexiku a Poľsku, ako aj pamätný výsledok 1-2 v Nemecku. Vo svojej druhej sezóne sa tím zapojil do tesného súboja o druhé miesto v hodnotení výrobcov, pričom si na svoje konto pripísal viac umiestnení na stupienkoch víťazov i víťazstiev v rýchlostných skúškach. Pre svoju tretiu sezónu vo WRC Hyundai Motorsport vyvinul úplne nový automobil i20 WRC novej generácie. V roku 2016 tím absolvoval doteraz najúspešnejšiu sezónu s dvoma víťazstvami (Rally Argentina a Rally Italia Sardegna) a celkovo 12 individuálnymi umiestneniami na stupienkoch víťazov. Na základe zmien technických predpisov pre sezónu 2017 Hyundai Motorsport vyvinul nový automobil, Hyundai i20 Coupe WRC, ktorý nasadí vo svojej štvrtej sezóne.

Ďalšie informácie o Hyundai Motorsport sú k dispozícii na: http://motorsport.hyundai.com

 

Hyundai Motor Company

Spoločnosť Hyundai Motor Co., založená v roku 1967, je významným svetovým partnerom v oblasti automobilovej výroby a súvisiacich služieb. Hyundai Motor Group má inovatívnu obchodnú štruktúru umožňujúcu využívanie zdrojov od taveného železa po hotové automobily. Spoločnosť Hyundai Motor má 8 výrobných závodov a 7 dizajnových a technických centier mimo Južnej Kórei a v roku 2016 celosvetovo predala 4,86 milióna vozidiel. S vyše 110.000 zamestnancami na celom svete Hyundai Motor pokračuje v rozširovaní  svojho modelového programu lokalizovanými vyrábanými modelmi a usiluje sa posilniť svoju rolu lídra v oblasti ekologického pohonu spustením výroby celosvetovo prvého sériového automobilu poháňaného palivovým článkom na vodík Hyundai ix35 Fuel Cell a modelom IONIQ, ktorý je prvým modelom na svete s troma rozličnými elektrifikovanými systémami pohonu.

Ďalšie informácie o Hyundai Motor a jej produktoch sú k dispozícii na: http://worldwide.hyundai.com alebo www.hyundaiglobalnews.com

Späť

Galéria k článku

OTVÁRACIE HODINY POČAS Vianočných sviatkov 2019 a Nového roka 2020